Samotné cvičenie ale i akákoľvek forma svalovo aktívnej a pohybovej činnosti so sebou prináša nielen pozitívne zdravotné aspekty a tvarovanie tela. Nasledujúce úryvky z rôznych štúdií uvádzajú, prečo je táto pre mnohých zbytočná činnosť priaznivá.

*Po svalovej námahe sa vyplavuje tzv. hormón šťastia. Čo to znamená? Ľudia, ktorí sa aktívne venujú športu sú v anketách preukázateľne šťastnejší a spokojnejší v práci, osobnom živote i zdraví.

*Aktívni ľudia len vo výnimočných prípadoch uvádzajú problémy, požívajú alkohol, drogy, prípadne iné omamné látky a menej často prepadávajú závislostiam ako gemblérstvo, hazard a podobne. Toto je zapríčinené vyplavovaním endorfínov (hormónov šťastia), ktoré človeku dávajú vnútorný pocit uspokojenia.

Uvedené potvrdzuje skutočnosť z predchádzajúceho bodu.

*Ľudia športovo alebo pohybovo aktívny sú otvorenejší novým možnostiam a príležitostiam, ktoré život prináša. Menej sa bránia zmenám, a to najmä zmenám k lepšiemu.

*Lepšie znášajú stres a lepšie sa vyrovnávajú so skutočnosťami, ktoré sú pre neaktívnych ľudí často deštruktívne. Bolo tiež potvrdené, že aktívni ľudia si stres aj sami menej vytvárajú. Toho následkom je, že žijú celkovo menej stresujúco. Neaktívni jedinci tento jav nazývajú „žijú ľahšie“.

*Ich myslenie je z dôvodu pocitu vnútorného uspokojenia objektívnejšie a rozumnejšie ako u neaktívnych ľudí konajúcich často v afekte a pudovo. Toto myslenie poskytuje akýsi nadhľad nad vzniknutou situáciou a samozrejme prístupom k nej.

Uvedené potvrdzuje skutočnosť z predchádzajúceho bodu.

*Tréning posilňuje telo aj myseľ. Vitalizuje z hľadiska fyzického i duševného zdravia.

*Často sa však opomína fakt, že najdôležitejším svalom celého tela je srdce. Dve športové aktivity týždenne prinášajú zníženie kardiovaskulárnych chorôb už o 28%. Čo znamená, zníženie kardiovaskulárnych komplikácií o takmer 1/3.

Trénovanie tela je vždy spojené aj s trénovaním mysle.

Človek je najdokonalejší stroj, biomechamizmus. To najdokonalejšie čo zatiaľ vo vesmíre „poznáme“. V úvodzovkách preto, že napriek poznaniu nášho tela ešte toho veľmi veľa nepoznáme. Jeho rozumová zložka, mechanizmus a biomechanizmus tela, tráviace procesy, pudové inštinkty tvoria súbor „TOHO“ najdokonalejšieho čo vôbec existuje. Napriek jeho dokonalosti je človek jediný tvor, ktorý sa dokáže vedome nudiť a lenivieť.

Z uvedeného vyplýva: Správna fyzická aktivita akou je napríklad silový tréning, zlepšuje zdravie, postavu a  život.

Sám si teraz môžeš odpovedať – Cvičiť alebo „hniť“ na gauči?

Ak si sám nevieš rady ako začať, mám pre teba riešenie. Vypracoval som tréningový manuál s názvom Začni cvičiť s POHYBom for MEN, ktorý je určený mužom začiatočníkom alebo tým, ktorý sami cvičia menej ako 6 mesiacov. Tento manuál ti poskytne kompletné informácie čo robiť (aj čomu sa vyvarovať) nato, aby si zlepšil svoje zdravie i svoju postavu.

Zhodíš brucho, spevníš svaly na celom tele. Získaš svalnatejšiu postavu, zvýšiš svoje sebavedomie a budeš sa cítiť lepšie, čím porazíš svoju lenivosť.

Zdroj: bodybuilding.com, builtlean.com, menshealth.com, ted.com, archív pohyb SK

Foto: goodfon.su