Asi nie je potrebné diskutovať o pozitívnom prínose tréningu pre tvoje telo. Ale čo tvoja hlava, duša … to možno dôležitejšie v tebe?!

Samotný tréning pre dosiahnutie rýdzo fyzických cieľov len veľmi málokedy vydrží, ak má prinášať nadpriemerné výsledky. Tréning by ťa mal baviť a prinášať ti niečo viac.

Našim vlastným prieskumom bolo zistené, že všeobecne je vnímaný psychický prínos fyzického tréningu viac pozitívne ako negatívne (60:40). V prípade hodnotenia ako pozitívne vnímame psychický prínos 1(najmenej) – 10(najviac) bol hodnotený na rozmedzí bodov 5-6. To je z môjho pohľadu veľmi slabé hodnotenie pozitívneho prínosu.

Prezradím ti prečo si myslím, že psychologický prínos silového tréningu je oveľa vyšší ako ho spoločnosť vníma.

1.Budeš produktívnejší.

V osobnom i pracovnom živote. Bolo preukázané výskumom, že pravidelne trénujúci zamestnanci boli v práci produktívnejší ako ich pasívny kolegovia. Zároveň uvádzali aktívnejší (energickejší) život mimo prácu.

Máš kolegu, ktorý 7.30 ráno príde do práce plný energie s úsmevom už po tréningu, zatiaľ čo iný ešte o 10.00 bojuje z rozlepením druhého oka? Už na prvý pohľad je možné posúdiť, kto z nich pravdepodobne podá lepší výkon.

2.Tréning je balzám na dušu.

Niekoľko výskumov potvrdilo, že fyzický tréning znižuje stres a zmierňuje úzkosť efektívnejšie ako antidepresíva. Tréningom sa uvoľňujú endorfíny, ktoré v našom tele zodpovedajú za pocit šťastia (eufórie). Až natoľko, že štúdia preukázala zmiernenie príznakov u ľudí trpiacich klinickou depresiou viac ako tradičné postupy a užívanie liekov.

Po každom tréningu sa budeš cítiť šťastný. Najmä v začiatkoch to možno budeš vnímať inak. Svalovica, bolesti svalov a svalová únava môžu sekundárne prevažovať. Takéto vnímanie potréningových stavov sa vytráca spravidla po krátkom čase pravidelných tréningov. Navyše úvodným negatívnym vnemom, je možné sa vyhnúť správne zvolenou záťažou. Vyplavenie endorfínov nastane už pri krátkej prechádzke, alebo akejkoľvek aktivite i v ľahkom tempe.

3.Lepší spánok = lepšia schopnosť relaxovať i regenerovať (zranenia).

Sú ľudia, na ktorých je vplyv tréningu rovný práškom na spanie. A to i niektorý, ktorý dlhodobo trpeli nespavosťou.

Vhodne zvolený tréning a celý tréningový proces umožňuje telu fungovať systémom štart-stop (deň-noc), čo opäť napomáha procesu zotavovania počas spánku.

Lepší spánok umožňuje lepšiu regeneráciu, ktorá v neposlednom rade umožňuje napr. rýchlejšie regenerovať zranenia – špecifickým zranením je aj svalovica, ktorej som venoval samostatný článok.

4.Vďaka svojim výkonom osobnostne narastieš.

Zvýšiš svoje sebavedomie a skutočne zodvihneš hodnotu samého seba. Skutočne? Zvýšiť si sebavedomie nemusí značiť vždy niečo pozitívne. Zvýšiť si sebavedomie je možné aj ponížením niekoho iného, tým ale naša osobná hodnota nerastie. Pri tréningu však táto hodnota rastie.

Zvýšenie sebavedomia nastane opodstatnene. Usilovná práca, bojovnosť, vytrvalosť, cieľavedomosť, … a mnoho iných vlastností používame na prekonanie každého tréningu.

Bez ohľadu na vek, výšku, konfekčnú veľkosť alebo hmotnosť. Už pár minút po začatí fyzického tréningu sa zvyšuje naša sebeúcta, sebahodnota, sebavedomie.

5.Zlepší sa tvoj sexuálny život.

Vplyvom tréningu resp. transportu živín, ktoré sa odohráva v aktívnych svaloch sa zvyšuje citlivosť (vnemovosť) tvojej CNS. Nervové zakončenia sa stanú citlivejšie, čo ti umožní lepšie prežívať sex.

6.Dokážeš lepšie korigovať svoje chute na jedlo.

Fyzický tréning vyvoláva v tele vyplavenie dopamínu. Dopamín je niečo ako sladká odmena. Výskum preukázal vyliečenie viacerých potravinových závislostí prostredníctvom dopamínu (fyzického tréningu).

Dokonalým ovládaním vlastných chutí, v kombinácií fyzických i psychických benefitov tréningu môžeš okamžite niekoľkonásobne vyhrať.

Ak sa chceš cítiť lepšie a hľadáš konkrétny postup ktorý ti to umožní, venuj pozornosť sekcií PLÁNY NA MIERU, ktorej predmetom je práve zostavovať individuálne programy podľa tvojich možností a cieľov.

Foto: goodfon.su