Asi sa ti už niekedy dostalo do uší pravidlo 80 na 20 (80/20). To znamená, že 80% našich výsledkov pochádza z 20% našej činnosti. Toto pravidlo definoval taliansky ekonóm Vilfredo Pareto. Jeho zameranie bolo predovšetkým ekonomické. Avšak uplatňuje sa vo všetkých oblastiach života, cvičenia a stravovania nevynímajúc.

Preto ti uvádzam tie najzákladnejšie tipy ako schudnúť, spaľovať tuk, naberať svaly a v značnej miere sa následne udržiavať.

Ber týchto 18 tipov ako:

20% činností, ktoré ti zabezpečia 80% tvojho úspechu.

Bez zbytočného množstva  slov okolo. Nijako si situáciu nekomplikuj a dodržuj tieto jednoduché tipy :

1, V prípade, že je tvoja požiadavka chudnúť udržuj kalorický deficit. To znamená, vydaj viac energie ako si spotreboval.

2, V prípade, že je tvoja požiadavka naberať svalovú hmotu udržuj kalorický prebytok. To znamená, príjmy viac energie ako vydáš.

3, Kalkuluj s tým, že zdravé chudnutie je 0,5 – 1kg týždenne za optimálnych podmienok.

4, Nedodržiavaj diéty! Zmeň svoje stravovacie návyky a uprav si podľa nich život. Nikto od teba nepožaduje byť vegetariánom, vegánom alebo „svätým“ v stravovaní. Sme ľudia a robíme chyby.

Ale …,  ak budeš trvale jesť odpadky a k svojmu telu sa chovať ako k odpadkovému košu, ver tomu, že čoskoro sa budeš podobať na odpadkový kôš.

5, Na svoje pokroky nepoužívaj meranie hmotnosti. Používaj zrkadlo a oblečenie, tie ti pravdu prezradia oveľa presnejšie. Najmä však objektívne, ak si sám voči sebe objektívny.

6, Jedz výživné jedlá. Áno, možno to neznamená byť vždy gurmánom. V dlhodobom horizonte to ale znamená malá obeta pre veľký úspech.

7, Vo svojom stravovaní urob systém. Jedz menšie jedlo každé 2-3 hodiny. Alebo skús veľké jedlo 2x za deň. Či to bude tá, alebo iná voľba, ak funguje, urob z nej systém tvojho stravovania.

8, Prijímaj dostatok bielkovín, sacharidov s nízkym glykemickým indexom, vlákninu  a zdravé tuky.

9, Ak tvoj systém nie je postavený na stravovaní bez raňajok, každý deň začínaj raňajkami.

10, Jedz prirodzené, prírodné a čo najmenej upravované potraviny.

11, Nekonzumuj sacharidy samotné.

12, Ak pracuješ v noci, nekonzumuj v tejto dobe sacharidy vôbec.

13, Jedz veľa zeleniny a ovocia.

14, Doplnky výživy používaj ako vhodné doplnenie stravy. Nie ako stravu samotnú.

15, Pi dostatok tekutín počas celého dňa. A pred každým jedlom si daj pohár vody na viac.

16, 1x za 7 dní maj stravovacie „voľno“ a dopraj si čokoľvek po čom tvoje srdce (žalúdok) túži.

17, Ak nevieš vyradiť alkohol zo svojho života úplne, aspoň minimalizuj jeho konzumáciu.

18, Uvedom si, že všetko čo robíš má vplyv na tvoj život a tvoje telo. Opäť a znovu si dobre prečítaj:

Ak budeš trvale jesť odpadky a k svojmu telu sa chovať ako k odpadkovému košu, ver tomu, že čoskoro sa budeš podobať na odpadkový kôš.

Tieto rady sa týkajú predovšetkým stravovania. Sú preto vhodné aj pre necvičiacich. Budem rád ak budeš článok “sharovať”  a tak sa oň podelíš s priateľmi. Ak potrebuješ svoje stravovanie nastaviť individuálne, navštív kategóriu webu Plány na mieru. Plánom ti nastavím cestu, ktorou prídeš k telu po akom túžiš. K telu, na ktoré budeš hrdý a budeš sa v ňom dobre cítiť.

Foto: goodfon.su